x

Benzinci i dizelaši na sintetička goriva od 2035. ipak nemoguća misija?

Prijedlog koji je sada na stolu toliko je restriktivan da ne može da se sprovede u praksi.

Njemačka je lobiranjem uspjela da omogući prodaju novih automobila na dizel i benzin u Evropskoj uniji i poslije 2035. godine – ukoliko se pokreću na sintetička goriva. Svi ostali automobili sa motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem biće zabranjeni.

Ali EK je sada predstavila prijedlog za uključivanje novih vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem koji rade na e-gorivo u saobraćaj. Ovim prijedlogom Komisija omogućava eGoriva, ali ih faktički i onemogućava, barem tako u "Alijansi za eGoriva" tumače prijedlog uredbe, koja zagovara upotrebu eGoriva.

Prijedlog koji je sada na stolu toliko je restriktivan da ne može da se sprovede u praksi, tvrde u udruženju. Tako će zabrana motora sa unutrašnjim sagorijevanjem ostati na snazi i 2035. godine.

Šta je suština prijedloga? Tokom proizvodnje eGoriva, CO2 se uzima iz vazduha, koji se kasnije, sagorijevanjem u automobilima, vraća u atmosferu. Dakle, ono što se uzme, to se i vrati, pa je emisija CO2 nula.

Međutim, EK sada traži i da se u lancu transporta, skladištenja i distribucije goriva koriste sistemi i cisterne sa nultom emisijom CO2, a to je iz današnje perspektive utopija.

"Smanjenje emisije za 100% je stoga gotovo nemoguće. Ovo se odnosi na sve tehnologije, uključujući i elektromobilnost. Sve dok transport i distribucija takođe nisu pokriveni obnovljivim izvorima energije, nemoguće je postići potpuno smanjenje emisija", kažu u eFuel Alijansi, jasno ukazujući prstom na elektromobilnost, koja takođe nije čista od emisije CO2.

Inače, EK je ranije saopštila da će novi benzinski i dizel motori, proizvedeni od 2035. godine, morati da budu opremljeni posebnim sistemima koji će prepoznati sintetičko gorivo. Ako u njih sipate klasični benzin i dizel, neće moći da se pokrenu.

(B92)



KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.