x

Glavni inženjer Ferrarija: ‘Moramo biti jako oprezni’

Ferrarijev glavni inženjer za razvoj šasije Claudio Albertini kaže da Ferrari radi na olakšavanju svoga bolida F1-75 iako im to nije primarni problem kao nekim drugim momčadima, a objasnio je i kako im dobar start omogućuje da pametno koriste ograničeni budžet.

Ferrari je na prvoj utrci sezone u Bahrainu prekinuo niz bez pobjede koji traje od VN Singapura 2019., a s dominantnim nastupom u Australiji Leclerc se istaknuo kao njihov vodeći vozač koji je na sve tri ovogodišnje utrke odvozio i najbrži krug, donosi MAXF1.net.

Talijanska momčad nije slavila na dvije od prve tri utrke sezone još od 2018. kada se Vettel uspješno nosio s Hamiltonom sve do kraja ljeta, ali serija pogrešaka i pad u razvoju bolida omogućila je Hamiltonu i Mercedesu da s lakoćom osvoje oba naslova.

Budžet je u Formuli 1 ograničen od 2021. (145 milijuna dolara) i dodatno smanjen na 140 milijuna za ovu sezonu, što znači da momčadi moraju biti jako oprezne prilikom odabira na što troše novac.

Težina bolida jedan je od velikih izazova za sve momčadi u 2022. pri čemu se najviše muče Red Bull i Mercedes koji navodno imaju oko 10 kg preteške bolide, ali na tome radi i Ferrari za kojega se smatra da je tek nekoliko kilograma iznad minimalnih 798 kg.


“U ovom trenutku to se događa paralelno jer je težina jako važna,” rekao je Albertini.

“Jer težina je jako važna budući da su ove godine bolidi teži. Sigurno je da je smanjenje težine veliki fokus našega razvoja.”

“Imamo aerodinamički razvoj, mehanički razvoj, smanjenje težine tako da idemo paralelno s različitim programima i biramo ono što vidimo da najviše trebamo. To je nešto što se događa istovremeno.”

“Čak je i lagani dio poput podnice izuzetno skup. Sigurno je da za lakši bolid moramo ponovno izgraditi metalne dijelove i izabrati lakše materijale tako da je to veliki trošak.”


“Ali mogu vam reći i da je aerodinamički razvoj, iako nema veze s težinom, jako, jako skup.”

Albertini se osvrnuo i na važnost dobroga bolida na početku sezone koji Ferrariju omogućuje da ne žuri s poboljšanjima koja bi trebala na brzinu popraviti neke nedostatke nego su usredotočeni na poboljšanja za koja su sigurni da rade.

“Moramo biti jako oprezni jer svaki razvoj koji ne funkcionira je gubitak novca, osim što ne dodaje performanse na bolidu,” rekao je.


(Sportklub.hr)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.