x

Zašto je propala električna mobilnost u Brazilu

Električni automobili imali bi i te kako smisla u Brazilu jer ova velika država ima jednu od "najzelenijih" energetskih mreža na svijetu. Više od 80 odsto električne energije dolazi iz obnovljivih izvora.

Političari, velike poljoprivredne kompanije i veliki proizvođači automobila poput Toyote i Volkswagena udružili su se u Brazilu kako bi zadržali primat na tržištu vozila na etanol na račun električnih automobila.

Brazilski automobili na fleksibilno gorivo, koji mogu da rade na mješavini etanola i benzina, dugo su bili najpopularnija vozila na tržištu,a sada ti automobili, pokretani dijelom i destilatom šećerne trske, prijete ekspanziji potpuno električnih automobila u toj južnoameričkoj zemlji, izvještava Blumberg.

Uprkos popularnosti automobila sa fleksibilnim pogonom na etanol, nije sve nužno u rukama kupaca. Naime, automobili na etanol su povezani sa moćnom i uticajnom brazilskom industrijom šećera.

Podsjetimo se da je Brazil najveći svjetski proizvođač šećerne trske, a industrija šećera je postajala sve moćnija i do 1979. godine pronašla još jednu nišu u automobilima na čist etanol koje je u to vrijeme uvozio Fiat.

Ovi automobili pokretani alkoholom dobijenim od šećerne trske bili su jeftiniji od automobila na benzin i učinili su Brazil manje izloženim nestašici nafte. Kupci su dobro reagovali na ove automobile.

Zanimljivo je da su automobili sa fleksibilnim gorivom činili su 84,5 odsto ukupne prodaje automobila u zemlji u junu 2023, prema Blumbergu. Uprkos tome što električna vozila emituju tek polovinu štetnih gasova (8 ili 9 tona CO2) u odnosu na automobile pogonjene šećernom trskom, čini se da vlada Brazila nije voljna da dopusti da električna vozila uspiju u toj zemlji.

Komercijalni interesi postojećih velikih poljoprivrednih kompanija i auto-industrije takođe igraju važnu ulogu, a ne pomaže ni to što su električna vozila u Brazilu duplo skuplja od vozila na etanol.

Zbog tvrdoglavog privrženosti zemlje automobilima na etanol, čak i nadolazeći proizvođači električnih vozila iz Kine planiraju da proizvode fleksibilne hibride. Isplati se, veliko je tržište.

Zanimljivo, električni automobili imali bi i te kako smisla u Brazilu jer ova velika država ima jednu od "najzelenijih" energetskih mreža na svijetu. Više od 80 odsto električne energije dolazi iz obnovljivih izvora.

(B92)



KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.