Zašto je propala električna mobilnost u Brazilu
Električni automobili imali bi i te kako smisla u Brazilu jer ova velika država ima jednu od "najzelenijih" energetskih mreža na svijetu. Više od 80 odsto električne energije dolazi iz obnovljivih izvora.
Političari, velike poljoprivredne kompanije i veliki proizvođači automobila poput Toyote i Volkswagena udružili su se u Brazilu kako bi zadržali primat na tržištu vozila na etanol na račun električnih automobila.
Brazilski automobili na fleksibilno gorivo, koji mogu da rade na mješavini etanola i benzina, dugo su bili najpopularnija vozila na tržištu,a sada ti automobili, pokretani dijelom i destilatom šećerne trske, prijete ekspanziji potpuno električnih automobila u toj južnoameričkoj zemlji, izvještava Blumberg.
Uprkos popularnosti automobila sa fleksibilnim pogonom na etanol, nije sve nužno u rukama kupaca. Naime, automobili na etanol su povezani sa moćnom i uticajnom brazilskom industrijom šećera.
Podsjetimo se da je Brazil najveći svjetski proizvođač šećerne trske, a industrija šećera je postajala sve moćnija i do 1979. godine pronašla još jednu nišu u automobilima na čist etanol koje je u to vrijeme uvozio Fiat.
Ovi automobili pokretani alkoholom dobijenim od šećerne trske bili su jeftiniji od automobila na benzin i učinili su Brazil manje izloženim nestašici nafte. Kupci su dobro reagovali na ove automobile.
Zanimljivo je da su automobili sa fleksibilnim gorivom činili su 84,5 odsto ukupne prodaje automobila u zemlji u junu 2023, prema Blumbergu. Uprkos tome što električna vozila emituju tek polovinu štetnih gasova (8 ili 9 tona CO2) u odnosu na automobile pogonjene šećernom trskom, čini se da vlada Brazila nije voljna da dopusti da električna vozila uspiju u toj zemlji.
Komercijalni interesi postojećih velikih poljoprivrednih kompanija i auto-industrije takođe igraju važnu ulogu, a ne pomaže ni to što su električna vozila u Brazilu duplo skuplja od vozila na etanol.
Zbog tvrdoglavog privrženosti zemlje automobilima na etanol, čak i nadolazeći proizvođači električnih vozila iz Kine planiraju da proizvode fleksibilne hibride. Isplati se, veliko je tržište.
Zanimljivo, električni automobili imali bi i te kako smisla u Brazilu jer ova velika država ima jednu od "najzelenijih" energetskih mreža na svijetu. Više od 80 odsto električne energije dolazi iz obnovljivih izvora.
(B92)
Podijeli komentar
Prijavi komentar
KOMENTARI
Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.